Gwarancja, rękojmia i zwrot towaru, odstąpienie od umowy

Wszystkie produkty oferowane w Księgarni internetowej www.jupijo.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Produkty posiadają gwarancję producenta, obowiązującą na terenie Polski.

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta – Klient, będący osobą fizyczną, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą, może w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki odstąpić na piśmie od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostarczenia produktów w przypadku, gdy Klient wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez księgarnię internetową jupijo.pl W sytuacji opisanej w zdaniu poprzedzającym Wydawnictwo Jedność nie jest zobowiązane do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (ponad kwotę najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez księgarnię internetową www.jupijo.pl).

W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Klient może skorzystać z formularza odstąpienia (wzór formularza zamieszczony poniżej), wysyłając wypełnione oświadczenie wraz ze zwracanymi produktami na adres:

Wydawnictwo Jedność - Dział Sprzedaży Jupi jo!, Krakowska 62, 25-701 Kielce, nie później niż 14 dni od dnia odebrania przesyłki. Zgodnie z ww. ustawą o prawach konsumenta, Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, dlatego też nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem.

W przypadku uznania odstąpienia od umowy wysyłamy zwracane pieniądze w ciągu 14 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas przesyłki zwrotnej wraz z pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.

Gwarancja, rękojmia, oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Dlatego zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.

W celu złożenia reklamacji, Klient sklepu jupijo.pl przesyła zgłoszenie reklamacji na adres mailowy reklamacje@jednosc.com.pl lub pisemnie na adres Wydawnictwo Jedność - Dział Sprzedaży Jupi jo!, Krakowska 62, 25-701 Kielce. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać następujące dane: (1) dane kontaktowych składającego reklamację (2) nazwę reklamowanego towaru (3) dokładny opisu reklamacji (4) oczekiwania Klienta co do sposobu załatwienia reklamacji tj. wymianę towaru, zwrot pieniędzy. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia produktu z winy użytkownika, wszelkie koszty wyżej wymienionych procedur pokrywa klient.